Instagram od jakiegoś czasu oferuje swoim użytkownikom nowe ciekawe rozwiązanie, umożliwiając firmom dotarcie do szerszego grona odbiorców. W dobie koronawirusa i niestabilnej sytuacji makroekonomicznej, każda pomoc tego typu wydaje się być wartościowa.
Możecie odkryć nowe miejsce, dotykając tagów lokalizacji w postach w Waszym feedzie lub stories. Możecie również wyszukać nazwę miasta, dzielnicy lub miejsca na stronie Eksploruj.
Nowa mapa z możliwością wyszukiwania pozwala użytkownikom na ciekawsze doświadczenie i pozwala zaistnieć, zwłaszcza właścicielom małych firm i lokali. Klienci zyskują dostęp do popularnych firm i miejsc w pobliżu, które warto odwiedzić. Mając to na uwadze publikując posty, nie zapominajcie oznaczyć lokalizacji, restauracji, kawiarni czy innego miejsca wartego uwagi.
Jeśli jakaś z lokalizacji przypadnie wam do gustu, możecie ją zapisać i wrócić do niej w przyszłości. Instagram daje możliwość łatwego dzielenia się miejscami, za pośrednictwem bezpośrednich wiadomości do znajomych lub grup. Jeśli wasz profil jest publiczny, dobrą praktyką jest użycie znaczników lub naklejek z lokalizacją, w swoich treściach, aby były pojawiały się one w mapie dla innych użytkowników.
Wyżej opisana funkcja była już wcześniej dostępna w aplikacji Snapchat, widać, że Meta chętnie kopiuje i usprawnia już istniejące ma rynku rozwiązania. Snapchat od dłuższego czasu oferuje podobną funkcję, która pozwala publikować krótkie kilku sekundowe filmy lub zdjęcia, dołączone do konkretnej lokalizacji.
Na mapie, w sposób szczególny zostały wyróżnione kawiarnie, restauracje, sklepy czy lokale rozrywkowe. Co ciekawe, oprócz tego mają się również pojawić ceny.
Narzędzie, jak już wspominaliśmy, to ciekawa pomoc dla lokali, które ucierpiały w wyniku pandemii. Dzięki temu rozwiązaniu, użytkownicy mogą przejść do informacji na temat lokali czy firm. Jak również poznać ceny czy chociażby dowiedzieć się o istnieniu małych lokalnych firm.
Nie ważne czy jesteś właścicielem kawiarni, małego bistro, dużej restauracji czy klubu nocnego, mapa wydaje się być dobrym pomysłem na zaangażowanie użytkowników i może stać się zupełnie nową metodą na wykorzystanie mediów społecznościowych. Jest to nie tylko ciekawa ale zarazem darmowa reklama. Warto o tym pamiętać.
Widać, że Instagramowi zależy na tym aby na ich platformie pojawiało się coraz więcej firm, tym samym coraz więcej ciekawych i zróżnicowanych ofert dla użytkowników.