Obostrzenia nie znają końca, a ty nadal zastanawiasz się jak usprawnić proces zamówień online oraz dostaw w twoim lokalu? Jakie kroki musisz podjąć przed ewidencją sprzedaży w internecie? Jak założyć i dostosować menu do potrzeb swoich konsumentów?
Model biznesowy gastronomii przeszedł wielką metamorfozę na przestrzeni ostatnich lat, aczkolwiek to ostatni rok wpłynął najbardziej na jego całokształt. 374 - dokładnie tyle dni minęło od wprowadzenia pierwszego stanu zagrożenia epidemicznego Covid-19 w Polsce. Przez ten czas byliśmy świadkami rozwinięciem się wielu płaszczyzn technologicznych oraz zmianą w strukturach ekonomicznych. Jedną z nich jest prowadzenie wirtualnego sklepu do sprzedaży online, który stał się wręcz esencjonalny dla branży gastronomicznej w obecnych czasach.
Zamówienia online oraz dostawy stały się nieodłącznym elementem obecnego dynamicznego środowiska, którego jesteśmy częścią, dlatego posiadanie sklepu online jest takie ważne. Rozwiązanie to jest nie tylko małokosztowne oraz proste w obsłudze, ale także tworzące pozytywną obsługę klienta, która jest bardzo ważnym komponentem każdego udanego biznesu.
Skonfiguruj własną ofertę
Przed założeniem wirtualnego sklepu, ważnym jest uporządkowanie oferty twojego lokalu dla potencjalnych klientów. Wybierając system nomee, w łatwy i prosty sposób dopasujesz produkty do swoich kategorii oraz skonfigurujesz zestawy.
Po stworzeniu oferty ciągle analizuj, które dania/produkty cieszą się największą popularnością wśród zamawiających. Pozwolą ci na to dzienne/tygodniowe/miesięczne statystyki, dzięki którym zrozumiesz zwyczaje i zachowania swoich klientów.
Stwórz specjalne rabaty/promocje
Tworząc ofertą dla sklepu, pamiętaj też o uwzględnieniu dodatkowych rabatów czy promocji, dzięki którym zachęcisz konsumentów do zamówień w twoim lokalu.
Staraj się także promować specjalne oferty na swoich kanałach social media, by zachęcić szerszą publikę do wypróbowania “twojej znakomitej pizzy” czy "genialnych pierogów”!
Pomyśl także o specjalnych promocjach tematycznych zrzeszających masę sympatyków danego dnia/święta/aktywności. Np. w jaki sposób zachęcisz klientów do zakupu twoich produktów na zbliżające się święta wielkanocne? Spróbuj rozrysować swoją strategię online i zaplanuj przyszłe posty na swoich kanałach social media.
Pomoże ci w tym kalendarz social media stworzony przez zespół nomee.
Naciśnij tu, aby przejść do kalendarza.
Zatrudnij kierowców/dostawców
Niezbędnym elementem do realizacji zamówień online są kierowcy, którzy są odpowiedzialni za dystrybucje oraz dostarczanie zamówień do klienta. Niekiedy zaś ciężko jest być na bieżąco ze wszystkimi danymi dotyczącymi procesu dostaw. Z tego powodu system nomee ma wbudowaną specjalną funkcję, która pozwala na przypisanie konkretnego pracownika/kierowcy do realizacji zamówień. Dzięki temu nie tylko będziesz na bieżąco z danymi dotyczącymi dostaw, ale także
Rozwiązanie to umożliwia rozliczanie wszystkich dostaw oraz sprawdzanie szczegółów zamówień na koniec dnia, a także kontrolowanie obłożenia każdego kierowcy.
Uruchom swój własny sklep
Jeżeli odhaczyłeś wszystkie z powyższych zadań, jesteś już w pełni gotowy do prowadzenia dostaw i zamówień online z nomee.
W niespełna 5 minut stworzymy dla ciebie sklep internetowy, który zaoferuje ci wirtualne menu twojego lokalu gastronomicznego. Dzięki temu będziesz mógł bezproblemowo i efektywnie realizować zamówienia online dla swojej klienteli.
Użytkownicy aplikacji Nomee mają dostęp do sklepu całkowicie za darmo. Natomiast dla nowych klientów przygotowaliśmy niską cenę, pozwalającą pokryć koszty utrzymania nowej platformy, czyli 29 złotych za miesiąc.
Naciśnij tu, aby zapoznać się z przykładowym sklepem online.