
Jak otworzyć food truck w trakcie pandemii?
W naszym najnowszym wpisie odpowiadamy na najczęstsze pytania zadawane przed otworzeniem food trucku w Polsce.
Model biznesowy na globalnym rynku gastronomicznym został nadszarpnięty przez realia życia codziennego, innymi słowy pandemię. Lockdown zmusił nas do zamówień online, tym samym porzucając konwenanse spędzania czasu w restauracji czy kawiarni. Dzięki temu schemat lokali "ghost kitchens" zaczął zyskiwać ogromną popularność w świecie opanowanym przez koronawirusa.
Ghost kitchens są to wirtualne restauracje, które obalają wszelkie standardy lokalu gastronomicznego skupiającego się na stacjonarnej klienteli. Ideą tego miejsca są zamówienia na wynos, które według National Restaurant Association wzrosły do ok. 65% w ostatnich czterech miesiącach.
Seven in 10 operators say off-premises sales represent a higher proportion of their total business compared to pre-coronavirus levels.
— National Restaurant Association (@WeRRestaurants) September 28, 2020
Learn more: https://t.co/BkKOtAD5p5 #restaurant #restaurantindustry pic.twitter.com/JSYT8E3x4I
Zamówienia online od wielu lat mają wielki wpływ na funkcjonowanie i dochód lokali gastronomicznych. Schemat ten stał się na tyle popularny, że zrodził nowy model biznesowy, którego zwolennikami są Polacy. Mowa o niczym innym jak dietach pudełkowych. Trend ten stał się nieodłącznym elementem kultywacji zdrowego stylu życia i z roku na roku zrzesza coraz więcej zwolenników. Według danych firmy Dietly w 2019 zrealizowano ok. 20 milionów zamówień, w porównaniu z ok. 13-15 mln w roku 2018.
- Zaczęło się od typowych diet. Wiele osób nie ma odpowiedniej wiedzy, co powinni jeść, by zachować zdrową sylwetkę, a konsultacje z dietetykiem są kosztowne. E-commerce pozwala ominąć te przeszkody, dlatego wielu dostawców cateringu dietetycznego dociera do klientów przez internet. Dlatego właśnie zjawisko nie stało się sezonową modą i z usługi „z górnej półki” zmienia się w szeroki trend – ocenia Bartosz Górecki, Brand Manager z merce.com.
Idea ghost kitchens doskonale sprawdza się w przypadku korporacji, które w zwyczaju mają zamawianie jedzenia na wynos do biura. Koszt utrzymania takiej restauracji jest znacznie mniejszy. Brak personelu oraz miejsc do goszczenia klientów pozwala na skupienie większej uwagi na jakość jedzenia i zamówień. W dodatku atrakcyjność cen i dopasowanie do potrzeb klienta są wielkim atutem.
- W zaawansowanym modelu prowadzenia ghost kitchen może w swojej kuchni przygotowywać dania dla kilku marek czy to restauracyjnych, czy cateringowych, swoich lub zewnętrznych. Dzięki specjalizacji rynek może się podzielić na podmioty zajmujące się tylko jednym aspektem – kuchnia gotuje, właściciel marki reklamuje się w internecie, a firma kurierska dostarcza zamówienie. Efektem popularyzacji i dopracowania modelu będzie finalnie zwiększenie konkurencji na rynku, a zatem i spadek cen, które będą kolejnym, obok wygody, argumentem dla klientów – ocenia Bartosz Górecki z merce.com.
Za oceanem branża ghost kitchens spotkała się z ogromnym sukcesem. Jedna z kolumbijskich firm RobinFood zgromadziła fundusz o wysokości 36 mln dolarów na zrealizowanie projektu, który ma zrewolucjonizować gastronomiczny marketplace. Ideą jest stworzenie sieci "cloud restaurants", które będą bazowały na wirtualnych zamówieniach. Klienci będą mogli wybrać jedną z wielu restauracji operowanych przez RobinFood, a następnie złożyć zamówienie przez mobilną aplikację bądź w kioskach z ekranem dotykowym, które będą dostępne w różnych lokalizacjach. Innowacyjnością tego pomysłu jest połączenie restauracji stacjonarnej z wirtualną, tym samym eliminując wszelki kontakt z tradycyjnym personelem.
Czy Polska jest gotowa na kolejny przeskok w trendzie żywieniowym? Patrząc na popularność jedzenia pudełkowego oraz ogromny wzrost w zamówieniach na wynos, możemy się spodziewać kolejnej rewolucji. Jednak polska branża e-commerce już nie raz pokazała, że lubi podążać własną ścieżką.
W naszym najnowszym wpisie odpowiadamy na najczęstsze pytania zadawane przed otworzeniem food trucku w Polsce.
W dzisiejszych czasach wiele firm gastronomicznych ma wiele lokalizacji i sieci restauracji, co zwiększa ich zasięg i potencjał biznesowy. Zarządzanie taką siecią może być jednak skomplikowane i czasochłonne, dlatego coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z systemów Point-of-Sale opartych na chmurze.
Szukasz sposobu, aby przyciągnąć więcej klientów do swojej restauracji? Zastanów się nad wprowadzeniem zdrowych, lekkich opcji do menu. Dowiedz się więcej o dania niskokalorycznych, bogatych w białko, bez glutenu i laktozy, które mogą przyciągnąć nową grupę klientów
Kasa fiskalna online czy system POS? W naszym najnowszym wpisie porównujemy oba urządzenia i wskazujemy, które sprawdzi się najlepiej w lokalu gastronomicznym.
W dzisiejszych czasach klienci wymagają coraz więcej od swojego doświadczenia zakupowego, a jednym ze sposobów na zaspokojenie tych potrzeb jest personalizacja. Dlatego też, personalizacja i integracja to kluczowe elementy skutecznego systemu sprzedażowego Point-of-Sale (POS).
Czy warto postawić na system POS w gastronomii? W naszym najnowszym artykule mówimy o korzyściach płynących z używania systemów POS w branży gastronomicznej.
W dzisiejszych czasach, w świecie nieustannej konkurencji, zdobycie nowych klientów to jedno, ale zatrzymanie ich na dłużej, to już zupełnie inna sprawa. Dlatego wiele firm zaczyna zwracać uwagę na programy lojalnościowe, które pomagają w utrzymaniu dotychczasowych klientów i budowaniu ich lojalności.
W naszym najnowszym wpisie wyjaśniamy trend zamawiania cateringów dietetycznych w Polsce.
Ogródki restauracyjne powrócą w Maju? W naszym najnowszym wpisie mówimy o możliwościach ponownego otwarcia restauracji na okres majówkowy.