Powiedz nam trochę o sobie

Wypełnij poniższy formularz.

Gastronomia ruszy w Kwietniu? 5 porad na otwarcie lokalu po lockdownie!

Marketing

12 marca 2021 13:43

Image Description

140 - dokładnie tyle dni minęło, odkąd ostatni raz lokale gościły klientów w swoich zacnych czterech kątach. Nie mniej jednak istnieje światełko w tunelu dla branży gastronomicznej. Mowa o możliwości zniesienia lockdownu i poluzowaniu restrykcji po tegorocznych świętach wielkanocnych. 

Według ostatniej wypowiedzi Adama Niedzielskiego w programie “Tłit”:

- Jeżeli na przełomie marca i kwietnia będziemy mieli za sobą apogeum trzeciej fali, to będziemy przywracali wszystkie działalności; święta wielkanocne będą takie jak rok temu, ale być może po nich będziemy podejmowali odważniejsze decyzje luzujące obostrzenia - oznajmił.

Ponowne otwarcie lokalu gastronomicznego może być stresujące, ze względu na różne wymogi rządowe oraz kwestie biznesowe, na które wręcz trzeba zwrócić uwagę. Czy twoja restauracja jest gotowa na ponowne goszczenie klientów? Jak efektywnie przyciągnąć klientelę po lockdownie? Jaki jest twój plan działań na zbliżające się miesiące? 

Z myślą o naszych czytelnikach, stworzyliśmy krótki poradnik stworzony przez zespół Nomee, który posłuży jako pomoc w ponownym prowadzeniu stacjonarnej działalności gastronomicznej.

Czynnie prowadź kanały Social Media

Informuj na bieżąco swoich konsumentów o nowościach oraz wzmiankach ze świata twojej kuchni. W tym pomogą ci Social Media, których czynne prowadzenie jest wręcz obowiązkiem w dzisiejszych czasach. Twoi zwolennicy oraz sympatycy będą oczekiwać od ciebie czynnej i sumiennej interakcji online, dzięki której nie zapomną szybko o tobie i twoim gastro. 

*Do zarządzania Social Mediami będzie ci potrzebny specjalny Kalendarz, który pomoże ci zaplanować content na zbliżające się tygodnie czy miesiące. 

Kliknij tutaj, aby pobrać Kalendarz Social Media stworzony przez Nomee z myślą o naszych klientach i czytelnikach.

Zachęć klientów specjalnymi ofertami

Ważnym aspektem jest także analiza swojej konkurencji. Usiądź i zastanów się, jakie są twoje silne i słaby strony oraz czym możesz się wyróżnić od lokali o podobnej kuchni bądź podobnej klienteli. Znając już odpowiedź oraz wstępny zarys kampanii, zaplanuj swoją strategię na Kalendarzu Social Media. W tym wypadku organiczne pozycjonowanie twoich treści może być niewystarczające, dlatego zalecanym sposobem byłaby płatna reklama na Social Mediach. Przed jej realizacją rozrysuj stereotypowy profil twojego konsumenta, co pomoże ci w stworzeniu skierowanych reklam pod tę publikę. 

*Pamiętaj, twoim zadaniem jest pokazanie walorów twojej kuchni, lokalizacji oraz lokalu samego w sobie. Mając to na uwadze, wytłumacz i pokaż w atrakcyjny sposób, co wyróżnia twoją restaurację oraz dlaczego konsumenci mają ją odwiedzić. 

Zorganizuj swoją przestrzeń gastronomiczną

Jednym z pierwszych kroków do ponownego otwarcia lokalu gastronomicznego jest aranżacja przestrzeni wewnętrznej oraz zewnętrznej. Zatem odpowiedzenie na poniższe pytania pomoże ci w wizualizacji twojego stanowiska pracy na przyszłe otwarcie lokalu.

- Ile klientów maksymalnie mogę pomieścić w moim lokalu?

Ważnym jest zmierzenie swojej przestrzeni wewnętrznej oraz zewnętrznej oraz oszacowanie ilu gości możesz bezpiecznie pomieścić z zaleceniami Ministerstwa Zdrowia. 

- W jaki sposób planuje zaaranżować stoliki i krzesła?

Po odpowiedzeniu na pierwsze pytanie możesz zabrać się za rozrysowanie oraz aranżację swojej przestrzeni jadalnej z zachowaniem wymaganej odległości między konsumentami. 

- Ilu pracowników obsługi muszę zatrudnić?

Pamiętaj, że konsumenci gastronomiczni stęsknili się za przesiadywaniem oraz spędzaniem czasu ze swoimi znajomymi bądź rodziną w knajpach i lokalach. Mając to na uwadze, oszacuj, ilu pracowników realistycznie będziesz potrzebował do stworzenia skutecznej i pozytywnej obsługi klienta. 

- Który z podanych rozwiązań wybrać: System do sprzedaży POS czy Kasa Fiskalna?

Wybierz urządzenie najbardziej odpowiadające twojemu biznesowi. Nie zapominaj zaś, że wybierając kasę fiskalną, tracisz na dodatkowych usprawnieniach, jakie gwarantuje system POS. 

Więcej o funkcjach, jakie oferuje inteligentny system do sprzedaży Nomee, tutaj.

Stosuj się do zasad reżimu sanitarnego

Stacjonarne otwarcie lokalu gastronomicznego wiąże się także z przestrzeganiem zasad pandemicznych. Spróbuj stworzyć przestrzeń, w której w jasny i klarowny sposób poinformujesz o zastrzeżeniach oraz wymaganiach w twojej restauracji. Pamiętaj także o oddzielaniu przestrzeni jadalnej między sobą za pomocą przezroczystych ekranów ochronnych, a także zamontowaniu płynów dezynfekujących. Ostatecznie, zastąp klasyczne suszarki do rąk papierowymi ręcznikami w toalecie. 

Nie zapomnij przeszkolić obsługi!

Pamiętaj także, aby przed ponownym otwarciem lokalu gastronomicznego przeszkolić także jej obsługę pod kątem zaleceń dot. pandemii koronawirusa, ale także wymogów sanepidu. 

*Miej na uwadze, że twoja obsługa także zostanie poddana ocenie przy ewentualnej kontroli sanepidu. 

Zawitaj klientów w swoich progach

Ostatnim i najważniejszym etapem jest finalne powitanie i ugoszczenie swoich klientów w lokalu. Mimo iż rozporządzenia w sprawie poluzowania obostrzeń gastronomicznych jeszcze nie zostały ogłoszone, myślimy pozytywnie o jutrze.  

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania odnośnie wyboru właściwego rozwiązania sprzedażowego POS w twoim lokalu gastronomicznym, zostaw numer na stronie na www.nomee.pl, a nasz przedstawiciel się z tobą szybko skontaktuje.


#gastronomia online #kiedy ruszy gastronomia #koronawirus #Covid-19