Gastronomia ruszy w Kwietniu? 5 porad na otwarcie lokalu po lockdownie!
W naszym najnowszym wpisie przytaczamy 5 porad przed ponownym otworzeniem się gastronomii.
Lockdown pokrzyżował ci wiosenne plany na przyjmowanie i ugaszczanie klientów w twojej restauracji, co wymusiło na tobie skupienie większej uwagi na możliwościach płynących z zaistnienia w wirtualnym świecie? Jeżeli tak, rozsiądź się wygodnie w fotelu i zanurz się w naszym personalnym poradniku dla gastronomii o tym, jak wykreować pozytywny wizerunek twojego lokalu w sieci.
Najważniejszym komponentem każdego biznesu są konsumenci, którzy stanowią główne źródło twojego przychodu. Zatem znajomość ich zachowań, zwyczajów oraz preferencji są kluczowe do stworzenia skutecznej strategii marketingowej. Co więcej, spróbuj postawić się w butach twojego stereotypowego konsumenta i zadaj sobie następujące pytania:
Gdzie się zazwyczaj udaję, kiedy potrzebuje odpowiedzi na nurtujące mnie pytania?
W internecie istnieje wiele portali oraz platform, które upoważniają wypowiadać się oraz zadawać pytania na forum. Jednym z nich są grupy tematyczne (publiczne/prywatne) na Facebooku, które zrzeszają setki czy tysiące sympatyków branży gastronomicznej. Dobrym zatem początkiem będzie przeprowadzenie badania potrzeb i problemów konsumenckich na tego typu forach.
Kolejnym sposobem jest stworzenie ankiety online, dzięki której uzbierasz tzw. “Feedback” - informacje zwrotne od uczestników, które pomogą ci stworzyć pozytywny wizerunek twojego lokalu.
Gdzie i w jakich miejscach zwykle szukam nowych lokali?
Ważne jest, aby informacje dotyczące twojego lokalu gastronomicznego były widoczne dla użytkowników chcących dowiedzieć się więcej na jego temat. W dzisiejszych czasach kluczowym jest zarejestrowanie biznesu w wyszukiwarce Google czy też Bing, aby użytkownik mógł nie tylko dowiedzieć się o podstawowych informacjach dot. lokalu, ale także znaleźć jego lokalizację.
Pamiętaj, że wyniki wyszukiwań pokazują:
Linki do stron internetowych, w tym Social Media
Strony informacyjne
Produkty na sprzedaż
Opinie
Reklamy
Grafiki
Mapy
Video
Mając to na uwadze, upewnij się, że konsumenci nie mają problemu ze znalezieniem cię online, a także usprawnij swoje SEO poprzez promowanie swojej gastronomii na stronach innych niż twoja.
* Spróbuj skontaktować się z blogerami bądź contet writerami, którzy z chęcią podejmą się napisania ciekawego artykułu na twój i twojego lokalu temat.
Jakie aspekty wpływają na moją decyzję zakupową?
Tworzenie prezencji online wiąże się z wieloma czynnikami, które finalnie mogą wpłynąć pozytywnie bądź negatywnie na twój biznes. Czy w jasny i klarowny sposób informujesz swoich konsumentów o rabatach i promocjach, które automatycznie i bez zarzutu wliczą się do kwoty ostatecznej zamówienia? Co więcej, czy czas oczekiwania na dostawę jest zgodny z klienta oczekiwaniami?
Np. wybierając system do sprzedaży Nomee, masz dostęp do panelu administracyjnego/chmury, w której w prosty i łatwy sposób stworzysz własną konfigurowalną ofertę wraz ze specjalnymi promocjami. W dodatku, za pomocą kilku kliknięć przypiszesz kierowcę do zamówienia oraz rozliczysz wszystkie dostawy na koniec dnia. System Nomee jest także zintegrowany z Google Maps, więc w klarowny sposób rozrysujesz strefy dostaw oraz znajdziesz lokalizację miejsca docelowego. Na domiar tego, klienci zostają powiadomieni drogą telefoniczną o szacowanym czasie dostawy, co daje im zaplanować czas przed przyjazdem ich zamówienia.
Wszystkie te funkcje wpływają pozytywnie na obsługę klienta, a więc następnym razem daj sobie czas na znalezienie rozwiązań, które twoim zdaniem stworzą pozytywny wizerunek twojej gastronomii.
Posiadanie własnej witryny internetowej często wiąże się z dodatkowym kosztem za zaprojektowanie oraz utrzymanie strony. Zatem zanim zdecydujesz się na to rozwiązanie, przemyśl i przestudiuj swoją obecną sytuację.
Jeżeli stwierdziłeś, że ty i twoja restauracja jest gotowa na ten krok, zasięgnij pomocy u specjalistów oraz projektantów, którzy zbudują witrynę przyjazną SEO dla twojej restauracji.
SEO, czyli “Search Engine Optimization”, to proces optymalizacji oraz pozycjonowania treści w internecie na podstawie wymagań algorytmów (np. Google), których spełnienie pomoże twojej stronie internetowej klasyfikować się wysoko w organicznych wyszukiwaniach. W ten sposób przy wpisaniu frazy np. “Pizza Włoska Mokotów” twoja pizzeria ma wielkie szanse na pojawienie się wysoko w rankingu Google’a, jeżeli jest przyjazna SEO.
* Pamiętaj! Wybierając domenę internetową, miej pewność, że jej długość jest stosunkowo krótka oraz nawiązuje do twojej restauracji.
W obecnych czasach nieposiadanie konta na portalach społecznościowych do ewidencjowania swoich usług gastronomicznych jest nie tylko błędem, ale także hamuje potencjał rozwoju twojego biznesu online. Zatem nie zwlekaj i zacznij swoją przygodę z Social Media już dziś. Jeżeli już posiadasz takowe konta, upewnij się, że aktywnie i sumiennie publikujesz posty oraz wchodzisz w interakcję z innymi osobami i firmami.
* Polecamy najpierw założyć konta na portalach społecznościowych, aby wpierw zaprezentować swój content za darmo w internecie i uzbierać obserwatorów. Dopiero po jakimś czasie zdecyduj się na stworzenie własnej strony internetowej.
Spróbuj poeksperymentować, w których dniach oraz porach twoje posty zbierają najwięcej interakcji, aby rozrysować plan działania w portalach społecznościowych. Do tego będzie ci potrzebny kalendarz social media, który pomoże ci zaplanować content na następne tygodnie czy miesiące. Zatem z myślą o naszych czytelnikach oraz klientach stworzyliśmy specjalny, konfigurowalny dokument, który mamy nadzieję stanie się nieodłącznym elementem waszej strategii online.
Nie, nie przesłyszałeś się - Influencer Marketing staję się coraz ważniejszą i wpływową formą promowania w internecie. Firmy duże, jak i te małe płacą bądź proponują rabaty czy kupony na jedzenie influencerom w zamian za podzielenie się na swoich social mediach doświadczeniem w twojej restauracji.
Które platformy społecznościowe były najważniejsze dla influencer marketingu w 2020?
YouTube
Za rogiem czai się także młody, jeszcze nie do końca dojrzały TikTok, który stał się istnym sanktuarium Generacji Z - młodych i kreatywnych ludzi, którzy mają ogromny wpływ na trendy i wzywania oraz promowanie marek w mediach społecznościowych.
Nie dziwi nas zatem, że coraz więcej restauracji decyduje się na influencer marketing. Według BigCommerce, około 89% marketingowców uważa, że ROI (Return On Investment) - zwrot inwestycji - przy influencer marketingu jest taki sam bądź lepszy w porównaniu z innymi formami promowania biznesu w internecie.
Jednym z najważniejszych elementów biznesu jest oferowanie doświadczenia, pozytywnej interakcji, którą klienci z chęcią podzielą się w mediach społecznościowych. Z tego powodu wiele restauracji decyduje się na organizowanie specjalnych dni bądź wydarzeń tematycznych, które są znakomitym pomysłem na zwiększenie przychodów, ale także stworzenie pozytywnego wizerunku.
Świetnym przykładem są Hocki Klocki w Lunaparku w Warszawie, które przed rozpoczęciem lockdown'u z wielkim sukcesem oferowali różnorodność wydarzeń tematycznych - od późnych dyskotek po wspólne uprawianie Jogi w plenerze - tym samym zrzeszając sympatyków różnych dziedzin i aktywności.
* Nie zapominaj, aby czerpać korzyści z Social Media poprzez tworzenie wydarzeń na Facebooku oraz aktywne informowanie uczestników o wzmiankach na Stories.
Bycie restauratorem wiąże się z ciągłą rywalizacją o klientów, którzy stanowią główne źródło przychodu. Zatem, w jaki sposób wyróżnić się od swojej konkurencji?
Zdefiniuj swoją grupę docelową.
Co twoi klienci mają ze sobą wspólnego? Spróbuj zrozumieć profil twojego standardowego konsumenta. W ten sposób stworzysz wizerunek twojej restauracji najbardziej odpowiadający danemu segmentowi.
Kto jest twoją konkurencją?
Znaj swoją rywalizację i ciągle analizuj trendy i zachowania, jakich podejmują się gastronomie w social mediach. Przeprowadź także analizę swojej konkurencji w wyszukiwarkach tj. Google czy Bing.
Np. Wpisując “Pizza Włoska Mokotów”, które restauracje wyskakują jako pierwsze i dlaczego?
Z jakimi problemami zmaga się twoja grupa docelowa?
Postaw się w butach twojego typowego konsumenta i zastanów się jakie aspekty mogą wpływać negatywnie na wizerunek twojej restauracji oraz innych. Wyjdź do nich z otwartymi ramionami, oferując rozwiązanie na dany problem.
Np. “Przeciągające się dostawy? Zimne jedzenie? Postaw na naszą restaurację i czerp przyjemność z jedzenia na wynos!”
Pamiętaj, klienci to nie roboty!
Miej na uwadze, że po drugiej stronie ekranu znajduje się człowiek, a nie robot. Zatem tworząc wszelkiego rodzaju treści w internecie, próbuj brzmieć bardzo naturalnie. W dodatku znaj język oraz zachowania twojego standardowego konsumenta; pomoże ci to w skutecznym komunikowaniu się w mediach społecznościowych.
Zidentyfikuj swoje zalety, wady, możliwości oraz zagrożenia - Analiza SWOT.
Zalety - W czym jesteśmy dobrzy oraz czym się wyróżniamy?
Wady - Co robimy źle i dlaczego?
Możliwości - Jak możemy się zmienić na lepsze?
Zagrożenia - Jakie aspekty zagrażają bądź mogą zagrozić naszej firmie?
Wielkim atutem jest także posiadanie swojego własnego wirtualnego sklepu do zamówień online, w szczególności w obecnej sytuacji zmuszającej restuaracje do prowadzenia sprzedaży jedynie online oraz na wynos.
Np. w Nomee, wybierając system do sprzedaży POS, nie tylko usprawnisz swój proces dostaw, zamówień czy bez zarzutu rozliczysz swoich pracowników oraz klientów, ale także stworzysz specjalny sklep online, dzięki któremu w prosty i estetyczny sposób przedstawisz swoją ofertę potencjalnym konsumentom. Menu jest także w pełni konfigurowalne, więc w mgnieniu oka przyporządkujesz jedzenie do danej kategorii oraz stworzysz specjalne rabaty.
W naszym najnowszym wpisie przytaczamy 5 porad przed ponownym otworzeniem się gastronomii.
W dzisiejszych czasach, gdy rynek jest coraz bardziej konkurencyjny, ważne jest, aby jako przedsiębiorca wiedzieć, jak usprawnić swoje procesy biznesowe. Jednym z narzędzi, które może Ci w tym pomóc, jest system POS. Ale co to właściwie jest?
Dane są niezwykle ważne dla każdej firmy, zwłaszcza dla przedsiębiorców prowadzących restauracje lub bary. Jednym z najważniejszych narzędzi, które pomagają w analizie danych, jest system POS.
System POS dla gastronomii to jeden z najważniejszych elementów, z którym trzeba się zapoznać, aby utrzymać wydajną i efektywną działalność gastronomiczną.
Pandemia COVID-19 wpłynęła na wszystkie aspekty życia, a branża gastronomiczna nie jest wyjątkiem. Wiele restauracji, kawiarni i barów musiało się przystosować do nowych wyzwań, takich jak ograniczenia, zamknięcia czy zmiana preferencji konsumentów.
W świecie biznesu zmiany to chleb powszedni, a przepisy dotyczące kas fiskalnych nie są tu wyjątkiem. Właściciele lokali gastronomicznych często zmagają się z dostosowywaniem swojej działalności do nowych wymogów.